Wat verstaan we onder fraude?
Wij hanteren de volgende definitie: het misbruik maken van een verzekeringsproduct of -dienst door de verzekeringnemer, verzekerde of bij levens- en sommenverzekeringen de begunstigde, om een prestatie te verkrijgen waarop men geeft recht heeft. Ter verduidelijking, denk aan:
- Het verzwijgen van medische gegevens bij het afsluiten van een inkomens- of levensverzekering;
- Het vervalsen van nota’s of bedragen op nota’s aanpassen;
- Meer claimen dan de werkelijke schade;
- Een afgewezen schade nog een keer claimen;
- Een schade in scène zetten;
- Bewust informatie achterhouden, bijvoorbeeld een strafrechtelijk verleden of eerdere royementen bij andere verzekeraars of banken.
Wat doen wij ter voorkoming van fraude
Wij screenen al onze medewerkers. We besteden in onze procedures en instructies aandacht aan het signaleren van en controle op fraude aspecten en -indicatoren. Medewerkers die zich bezighouden met het voorkomen en bestrijden van fraude krijgen hier de benodigde opleiding en training voor. Ook mogen ze conferenties en seminars bijwonen om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. Daarnaast investeren we in technologie. Hiermee willen we voorkomen dat een kwaadwillende als klant wordt geaccepteerd en dat we frauduleuze schadeclaims moeten uitbetalen. Om deze reden kan een digitaal onderzoek onderdeel uitmaken van het acceptatie- of schadeproces.
Wat doen we bij fraude?
Als uit onderzoek blijkt dat iemand fraudeert, dan krijgt de fraudeur een schriftelijk bericht van onze beslissing en de maatregelen die we treffen. Hierin staat in ieder geval wat de fraude betekent voor de relatie met ons (zoals een eventueel royement) en of er een registratie plaats gaat vinden.
Terugvorderen kosten bij fraude
Voor de interne onderzoekskosten geldt bij schadeclaims een standaardvergoeding van € 532,–. Dit bedrag word door SODA verhaald. Bovenop het standaard bedrag kan SODA namens de verzekeraar ook overige gemaakte kosten of ten onrechte betaalde schade terugvorderen. Daarnaast kunnen we interne kosten à € 101,- in rekening brengen indien bij het aanvragen van een verzekering sprake is geweest van fraude.
Wat klanten over ons zeggen
Veelgestelde vragen
In de onderstaande rubrieken vind je antwoorden op veelvoorkomende vragen. Staat je antwoord er niet bij? Neem dan contact met ons op en we helpen je graag.
Assurantietussenpersoon
Je polisvoorwaarden worden digitaal meegestuurd met je polis. Wij adviseren je om in de historie van je mailbox te kijken. Vermoedelijk tref je daar een e-mail aan waarbij ook de polisvoorwaarden zijn bijgesloten. Daarnaast hebben wij voor jou een omgeving gemaakt waarbij je de polisvoorwaarden, zoals die genoemd staan op je polisblad, nog eens rustig na kunt lezen.
Via de Zekerheden App of Uw Polismap kun je je polissen en polisvoorwaarden inzien.
Kom je hier niet uit? Dan adviseren we je contact op te nemen met je tussenpersoon. Weet je niet wie je tussenpersoon is en kun je ook geen e-mails terugvinden in je mailbox? Dan kun je ons bellen via 088-7654000. Wij zoeken de gegevens er dan voor je bij.
Wij hebben voor jou een uitgebreide informatiepagina gemaakt. Je vindt alle informatie op deze pagina.
Kwaliteit & wetgeving
Je polisvoorwaarden worden digitaal meegestuurd met je polis. Wij adviseren je om in de historie van je mailbox te kijken. Vermoedelijk tref je daar een e-mail aan waarbij ook de polisvoorwaarden zijn bijgesloten. Daarnaast hebben wij voor jou een omgeving gemaakt waarbij je de polisvoorwaarden, zoals die genoemd staan op je polisblad, nog eens rustig na kunt lezen.
Via de Zekerheden App of Uw Polismap kun je je polissen en polisvoorwaarden inzien.
Kom je hier niet uit? Dan adviseren we je contact op te nemen met je tussenpersoon. Weet je niet wie je tussenpersoon is en kun je ook geen e-mails terugvinden in je mailbox? Dan kun je ons bellen via 088-7654000. Wij zoeken de gegevens er dan voor je bij.
Service
Wij hebben voor jou een uitgebreide informatiepagina gemaakt. Je vindt alle informatie op deze pagina.
Via de Zekerheden App of Uw Polismap kun je je polissen en polisvoorwaarden inzien.
Kom je hier niet uit? Dan adviseren we je contact op te nemen met je tussenpersoon. Weet je niet wie je tussenpersoon is en kun je ook geen e-mails terugvinden in je mailbox? Dan kun je ons bellen via 088-7654000. Wij zoeken de gegevens er dan voor je bij.
Hiervoor kun je gebruikmaken van de Zekerheden App of Uw Polismap. Hier kun je je polisoverzicht en polis/groene kaart in pdf-vorm inzien, en eventueel afdrukken.
Kom je hier niet helemaal uit? Wij adviseren je contact op te nemen met je tussenpersoon. Je tussenpersoon heeft altijd toegang tot je verzekeringsgegevens en kan eenvoudig een kopie van je polis verstrekken.
Je kunt een account aanmaken met je e-mailadres, geboortedatum en relatienummer. Vervolgens sturen wij je een 10-cijferige code sturen om dit aangemaakte account te activeren.
De gegevens van je tussenpersoon kun je eenvoudig terugvinden op het polisaanhangsel of de daarbij behorende begeleidende brief of e-mails. Wij kunnen niet in de agenda van je tussenpersoon en dus ook geen afspraak voor je maken. Op de website van je tussenpersoon kun je veelal de contactgegevens terugvinden en een terugbelverzoek achterlaten of een e-mailadres terugvinden.
Hoe kunnen we jou helpen?
Wij zijn dienstbaar en wij faciliteren. Dat zit in ons bloed, dat geeft ons bestaansrecht en daar krijgen we energie van. Zonder jou, de adviseur, bestaat er geen Acura. Daarom willen we jou goed leren kennen, zodat we jou met alle uitdagingen kunnen ondersteunen.
Bel ons 088 7654 000E-mail ons klantenservice@acura.nl
Ga naar het Bekijk onze service voor tussenpersonen
Schevers
Zullen we jou bellen?
Wij leren je graag kennen! Laat je gegevens achter en we nemen contact op om een eerste gesprek in te plannen.