Ontdek wat Acura voor jouw advieskantoor kan betekenen – bereken jouw perspectief!

Bij Acura begrijpen we dat succesvol zijn als adviseur meer is dan alleen verzekeringen verkopen. Het gaat om het opbouwen van sterke relaties, het begrijpen van de behoeften van je klanten en het creëren van waarde die verder gaat dan alleen een polis. Wij zijn hier om je te helpen bij elke stap van de weg.

In de huidige verzekeringsmarkt is het haast onmogelijk om van alle verzekeraars een agentschap te hebben zodat je jouw klanten alle opties kunt aanbieden. Daarom is het samenwerken met een serviceprovider op het gebied van verzekeringen essentieel geworden.

Elke adviseur kent de grotere serviceproviders zoals VCN, Voogd & Voogd, VKG, DAK en SAA. Gelukkig zijn er ook kleinere serviceproviders die net zoveel inkoopkracht hebben als deze grotere spelers. Acura is een serviceprovider die staat voor kwaliteit en duurzame samenwerkingen met het intermediair. We hebben de laatste twee edities van het jaarlijkse DFO-onderzoek onder serviceproviders gewonnen.

Acura staat voor maatwerk zodat onze dienstverlening zo goed mogelijk aansluit bij de manier waarop jij wenst te werken en de ondersteuning die jij binnen je bedrijf nodig hebt. Of het nu gaat om polisadministratie, schadebehandeling of extra kennis op het gebied van inkoop, op elk gebied kunnen we jouw bedrijf verder helpen.

Onze drie dienstverleningspaketten

Dienstenpakket Basis

Binnen dit dienstenpakket maak je als intermediair voornamelijk gebruik van het volmacht inkoopkanaal van Acura. Met een uitgebreid assortiment aan particuliere en zakelijke producten kun je voor nagenoeg al jouw relaties een passende verzekeringsoplossing bieden. Heb je een zakelijk risico waar meer maatwerk voor nodig is? Via ons eigen beurskanaal is het mogelijk om voor complexe verzekeringsrisico’s altijd een passende oplossing te vinden.

Lukt het niet om met onze tools een offerte te maken? Dan kan ons team van desk-accountmanagers je hierbij helpen. De desk-accountmanagers zijn jouw eerste hulp bij het zoeken naar oplossingen en denken graag mee in het verder uitzetten van offerteverzoeken. Zij vormen voor jou de korte en persoonlijke lijntjes naar de rest van de organisatie.

Binnen ons dienstenpakket Basis kun je ook gebruik maken van ons extranet als CRM. Hierin kun je zelf agenda’s en memo’s aanmaken. Daarnaast kun je ook zelf het archief aanvullen met eigen documenten om het complete klantbeeld te behouden.

Schadebehandeling nemen we vanaf dienstenpakket Basis al van je over. Daarin ben jij de schakel tussen ons en de klant als dat nodig is, maar in de basis krijgen wij al het vertrouwen van de met ons samenwerkende adviseurs om hierin alles uit handen te nemen. Dreigt er een afwijzing verstuurd te moeten worden? Natuurlijk zoeken we met jou als adviseur even het gesprek op zodat we dit de klant ook goed uit kunnen leggen. Jouw klanten zijn ook ons belang geworden en daar willen we zo goed mogelijk voor zorgen.

Het gebruik van dienstenpakket Basis is kosteloos. Daarbij gaan we wel uit van een duurzame samenwerking waarbij actief gebruik wordt gemaakt van de inkoopmogelijkheden van Acura.

Dienstenpakket Comfort

Naast de volmachtfaciliteiten beschikt Acura ook over een grote hoeveelheid aan provinciale agentschappen. Heb je net dat excentrieke risico wat niet in een standaard maatschappijproduct past? Dan vinden we onder provinciale niche-verzekeraars altijd wel een passende oplossing.

Naast het extra inkoopkanaal provinciaal en de dienstverlening vanuit dienstenpakket Basis zijn er nog een aantal andere diensten waar je gebruik van kan maken. Denk hierbij aan:

  • Beurskanalen van andere partijen waar Acura een agentschap mee heeft
  • Opzegservice wanneer polissen via het agentschap van Acura lopen
  • Incasseren van abonnementen en eenmalige fees
  • Online polismap en app voor relaties
  • Een vaste desk-accountmanager als aanspreekpunt
  • Korting op de risico-inventarisatietool Risk-Explorer
  • Een select aantal managementrapportages
  • Binnen dit dienstenpakket is jouw vaste desk-accountmanager het korte lijntje naar de rest van onze organisatie. Is er een spoedje of heb je zelf geen tijd om de offerte te maken? Dan kijkt de desk-accountmanager hoe we toch jouw deadline kunnen halen met een passende oplossing. Door dit samenspel creëer je in de samenwerking met Acura zo’n 2,5 FTE’s aan capaciteit waardoor je nog meer tijd vrij kunt maken voor de dienstverlening naar jouw klanten toe.

Voor de dienstverlening van dienstenpakket Comfort brengen wij een beperkte vaste vergoeding maandelijks in rekening. Naast deze vergoeding geldt een provisiedeling op de provinciale provisie.

Dienstenpakket Compleet

Wil je maximaal profiteren van de diensten van Acura dan is dienstenpakket Compleet wat je nodig hebt. Binnen dit pakket ervaar je 4 FTE aan dienstverlening tegen een fractie van de personeelskosten. Jouw vaste desk-accountmanager als aanspreekpunt komt ook graag bij jou op kantoor om met je samen te werken. Zo bouwen we aan een sterke onderlinge band en een efficiënte samenwerking. We leren jouw werkwijze begrijpen en kunnen daar op inspelen. Heb je specifieke marketingacties die je met ons uit wil zetten? Wij zetten graag onze mogelijkheden in om het maximale rendement te halen uit de door jou opgebouwde portefeuille.

Een onmisbaar onderdeel binnen dit dienstenpakket Compleet is onze telefoonservice. Heb je een beperkte kantoorbezetting of wil je je telefoon een keer doorschakelen om de eigen batterij op te laden tijdens een wat langere vakantie of gewoon een middag vrij nemen? Wij kunnen de telefoon voor jouw kantoor waarnemen en namens jouw kantoor de telefoon opnemen. Eenvoudige zaken handelen we dan in samenspraak met jou af en andere zaken stemmen we samen met jou verder af.

In tegenstelling tot pakket Comfort wordt bij pakket Compleet de volledige provisie op provinciale polissen doorbetaald aan jou als adviseur. In plaats daarvan vragen we een kleine vergoeding per polis per maand.

Hoe profijtelijk is een samenwerking voor jou?

Om te bekijken wat het voordeel van samenwerken met Acura hebben we een eenvoudig model opgesteld waarin de kosten en de opbrengsten naast elkaar worden gezet. We gaan hierbij uit van een gemiddelde portefeuille waarbij het merendeel in volmacht gesloten kan worden. We zijn hierbij uitgegaan van gemiddelde provisies per polis. Je hoeft in het overzicht alleen maar aan te geven hoeveel polissen je per maand op dit moment sluit en welk dienstenpakket je wil afnemen bij ons. Er wordt dan automatisch een opbrengst doorgerekend die bestaand uit opbrengsten uit het sluiten van polissen en daarnaast een besparing op loonkosten door gebruik te maken van onze diensten. Deze opbrengsten vind je terug in de pakket opbrengsten. In de laatste kolom tref je een indicatie van de cumulatieve winst door de jaren heen wanneer je gaat samenwerken met Acura.

Bereken jouw voordeel!

  • Persoonlijke benadering: Wij kennen je bij naam en nemen de tijd om je uitdagingen te begrijpen. Onze toegewijde collega’s zijn je verlengstuk en helpen je om je doelen te bereiken.
  • Maatwerk oplossingen: Wij bieden op maat gesneden diensten aan die specifiek zijn afgestemd op jouw behoeften. Of het nu gaat om inkoop, schadebehandeling of digitale oplossingen, wij zorgen ervoor dat je de juiste tools hebt om te slagen.
  • Innovatie en expertise: Wij zijn constant op zoek naar nieuwe manieren om jou te helpen innoveren en verbeteren. Van specialistische kennis tot de nieuwste technologieën, wij zorgen ervoor dat je altijd een stap vooruit bent.
  • Samen groeien: Wij helpen je niet alleen om je huidige klanten te behouden, maar ook om nieuwe kansen te identificeren en te benutten.

Bekijk onze service voor tussenpersonen

Contactformulier na berekening

"*" geeft vereiste velden aan

Aanhef
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.